ورود احمد رکسا به دارک وب

ورود احمد رکسا به دارک وب

احمد رکسا به عنوان یکی از گیمرهای موفق در فضای GTA اکنون بیش از 100 هزار هوادار در یوتیوب را به امید رسیدن به مرز یک میلیونی و دریافت لوح طلایی یوتیوب ترغیب می‌کند. او در یکی از جنجالی ترین ویدیوهای خود که بازدید نجومی هم داشته، از ورود خود به دارک وب و تبعات و جذابیت‌هایش خبر داده است.

مرجع کامل ویدیو استریمر ایران را ببینید.

در این مقاله این ویدیو را بررسی کرده و از دارک وب بیشتر خواهیم گفت.

دارک وب چیست؟

دارک وب به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و ردیابی فعالیت‌ها و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده (مثل اطلاعات دستگاه پلیس یا اطلاعات دزدیده شده از کاربران) که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند.

فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست‌ها، قاتل‌ها و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند. دارک وب بخش کوچکی از دیپ وب یا وب پنهان است.

فضای دارک وب شامل سایت‌هایی است که برای عموم قابل مشاهده نبوده و توسط آی‌پی‌های مخفی سرور اجرا می‌شوند.

در این شبکه تمامی اطلاعات به صورت آنلاین و با پسوردهایی محافظت شده‌اند و برای دسترسی به آنها باید از چندین سد پرداختی مختلف گذشته یا از نرم‌افزارهای ویژه‌ای استفاده کرد. هر کاربری می‌تواند از این وب‌سایت‌ها به واسطه سرویس‌هایی همچون هیدن ویکی یا شبه جستجوگرها (مثل torch) دیدن کند.

بسیاری از این وب‌سایت‌ها از موتورهای جستجو بهره نمی‌گیرند، از این‌رو جستجو در جستجوگرها برای پیدا کردن آن‌ها با شکست مواجه می‌شود.

توی جی تی ای از دارک وب واسم جعبه فرستادن ⛔پخش ویدیو

اتاق قرمز دارک وب

اتاق قرمز یکی از موارد منتسب به دارک‌وب است که امروزه شایعه بودن آن مشخص شده‌است، معمولاً کلاه‌برداران اینترنتی با قول نمایش زنده شکنجه و آزار و اذیت انسان‌ها، مبالغی را از افراد دریافت می‌کنند، اما اقدامی انجام نمی‌شود و این کار، تنها ترفندی برای دریافت پول و کلاه‌برداری است.

دنیای رمزارز و دارک وب

با شکل‌گیری رمزارزها و گسترش پرداخت از طریق رمزارز نامتمرکز بیت کوین راهی برای انجام تراکنش‌های ناشناس در دارک وب به وجود آمد. بیت کوین یکی از اصلی‌ترین ارزهای رمزپایه است که به دلیل انعطاف‌پذیری ارز، در بازارهای وب تاریک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از رمزارزهای دیگر همچون ریپل، اتریوم، مونرو نیز برای انجام تراکنش‌هایی همچون خرید اسلحه، استخدام هکر و… استفاده می‌شود.

در سال 2011 بازاری به نام Silk Road توسط راس اولبریکت، معروف به Dread Pirate Roberts، در دارک وب راه اندازی شد. اولبریکت با به‌کارگیری سامانه رمزنگاری شده و رمزارز قصد این را داشت که فروشگاه اینترنتی خود را به بستری امن و ناشناس تبدیل کند البته طولی نکشید که اداره تحقیقات فدرال (FBI) موفق شد پس از دو سال صاحب این سایت را دستگیر کند.

خطر جدی سیلک رود

بر طبق شواهد ارائه شده توسط FBI، مؤسس، مالک و گرداننده وبسایت silk road، راس اولبریکت بوده که در ابتدا با نام admin و پس از مدتی با نام Dread Pirate Roberts یا به اختصار DPR فعالیت می‌کرده‌است. یکی از کاربران سایت به نام VJ که با او صمیمی بود، این پیشنهاد را داد که نام کاربری خود را از ادمین به DPR تغییر دهد. او پیرو عقاید لیبرتارین‌ها بوده و اعتقاد داشت که دولت‌ها حق تصمیم‌گیری برای اینکه مردم چه چیزهایی وارد بدن خود می‌کنند، نداشته باشند.

وب‌سایت‌های موجود در دارک‌وب به شکل مستقیم قابل دسترسی نیستند و برای مشاهده آن‌ها باید از شبکه تور استفاده شود این شبکه، نشانی آی‌پی کاربر را در چندین لایه مخفی می‌کند و به همین دلیل امنیت نسبتاً بالایی برای وبگردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دارک وب جی تی ای و احمد رکسا

اما با تمام این‌ها در دارک وب امکان هک شدن و یا ورود ویروس به سیستم کاربران معمولی توسط عوامل مختلف بالا بوده و ورود به دارک وب به دلیل خطرهای زیادی که کاربر را تهدید می‌کنند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ورود احمد رکسا به دنیای دارک وب در GTA

احمد رکسا چندی پیش مدعی شد که در دنیای جی تی ای، وارد بخش مخفی آن یعنی دارک وب GTA شده است. این ادعا البته در جهان بازی و ساختن ویدیوهای سرگرم کننده، چندان جذاب و هیجان انگیز محسوب نمی‌شود.

احمد رکسا اما خوب بلد است که از همین دارک وب به ظاهر کسل کننده و پیچیده، یک سناریوی جذاب بسازد تا بیننده احساس کند ارزش آن را دارد تا انتهای فیلم را همراه او باشد.

در این سناریو شخصیت لستر در ابتدا یک لوکیشن برای احمد رکسا ارسال می‌کند و از او می‌خواهد یک لپ تاپ را برایش بدزد و به محل امنی بیاورد.

تلاش احمد رکسا برای ساخت فیلم‌های جذاب، انصافا ستودنی است. او حتی حاضر است در شهر رانندگی کند، وارد خرابه ها شود و تا حد امکان بین فضای شهر داخل دنیای جی تی ای و شهر واقعی، شبیه سازی کرده و بیننده را تا حد بضاعت خود، سرگرم سازد.

قوی ترین ماموران مخفی دنیا بدنبال دستگیری پادشاه دارک وبپخش ویدیو

امتیاز کامل گوگل به احمد رکسا

احمد رکسا تلاش می‌کند دنیای دارک وب را آن طور که هست نمایش بدهد و به بیننده ثابت کند که فضای هک و کلاهبرداری هیچ جذابینی ندارد و در نهایت باعث دردسر خواهد شد. چنین رویه ها و نگاه های سازنده ای از دید یوتیوب پنهان نمی‌ماند و گوگل هم به خاطر الگوریتم خود به هر فیلم سازنده که مفاهیم درستی را به بیننده القا کند، امتیاز کامل می‌دهد.

برای کسانی که احمد رکسا را کاملا نمی‌شناسند بد نیست بگوییم که احمدرضا در ابتدا با تولید و انتشار ویدیوهای گیمینگ به دنیای یوتیوب وارد شد و در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب شهرت نسبتاً خوبی شد.

او توانست جمعیت زیادی از دنبال کنندگان را به خود جذب کند. او پس از این موفقیت ابتدایی، به تدریج به سایر انواع محتواها نیز پرداخت. پس از مدتی، با توجه به جذابیت‌های محتواهای تولیدی خود، توانست توجه زیادی را در یوتیوب به سمت خود جلب کند.

آخرین پست های مجله HiBlog TV