همه چیز درباره کارتون بلویی

همه چیز درباه کارتون بلویی

کارتون بلویی در نگاه اول، پیغام ساده‌ای برای والدین سختگیر دارد. چند کاراکتر ساده که اگر، تاکید می کنم، اگر کودک شما با آنها ارتباط برقرار کند، دیگر کار تمام است. شما می‌توانید از ساعت‌ها سکوت کودک خود مقابل تلویزیون مطمئن باشید. اما مگر قرار است کودک با این کارتون جالب و آموزنده و جذاب ارتباط برقرار نکند؟

در این مقاله با شما از ابعاد مختلف کارتون بلویی و نقد وارد بر این انیمیشن زیبا خواهیم گفت.

این انیمیشن در پلتفرم blogTv برای عموم والدین و کودکان قابل دسترسی و آماده است.

مجموعه انیمیشن خوش آب و رنگ و صمیمی به نام بلویی اخیرا حسابی در میان جامعه 43 میلیونی کودکانی که به تلویزیون در سراسر جهان دسترسی دارند، جا باز کرده و میهمان قلب این کودکان شده است. البته آمار نشان می‌دهد که 73 درصد عاشقان این کارتون، پسر بچه‌ها هستند و دخترها تا این جد شیفته این سگ‌های بازیگوش و بامزه نیستند.

استرالیا خالق بلویی

کشور استرالیا در معدود انیمیشن‌های موفق جهانی خود، این بار با خلق کارتون بلویی دست به کار بزرگی زده است. مجموعه‌ای استرالیایی با محوریت خانواده سگی از نوع هیلر که سگ‌های بومی این سرزمین با دست و پای کوتاه هستند. شخصیت اصلی آن پسری 6 ساله و پرانرژی به نام بلویی است، او خواهری 4 ساله به اسم بینگو دارد. پدرش، بندیت و مادرش، چیلی، هر دو شاغل بوده و در تلاشند تا اشتغال‎‌‎شان مانعی برای نقش پدر و مادر بودن‌شان ایجاد نکند.

انیمیشن Bluey یک مجموعه تلویزیونی متحرک تا حدی مخصوص کودکان پیش دبستانی استرالیایی است که برای اولین بار در ABC Kids در اول اکتبر 2018 پخش شد. این برنامه توسط استودیوی Joe Brumm ساخته و توسط شرکت مستقر در کوئینزلند Ludo Studio تولید شده است.oh

خالق کارتون بلویی

این مجموعه جهانی و محبوب، توسط شرکت پخش استرالیا و شرکت پخش بریتانیا سفارش داده شد و استودیو BBC دارای حقوق توزیع و تجارت جهانی آن است. این سریال برای اولین بار در Disney Junior در ایالات متحده پخش شد و به صورت بین المللی در Disney+ اجازه انتشار پیدا کرد.

کارتون بلویی با محوریت خانواده

نمایش کارتونی بلویی، یک توله سگ یا البته بهتر است بگوییم یک پسربچه شش ساله (بعدها هفت ساله عنوان شد!) انسان نما را دنبال می‌کند که با انرژی فراوان، تخیل و کنجکاوی او در مورد جهان برجسته می‌شود. سگ جوان با پدرش بندیت زندگی می‌کند. مادر، چیلی؛ و خواهر کوچکتر، بینگو، که به طور منظم به Bluey در ماجراجویی می پیوندد از دیگر شخصیت‌های دوست داشتنی این مجموعه هستند.

شخصیت های دیگری که هر کدام نشان دهنده یک نژاد سگ متفاوت هستند بر جذابیت این اثر می افزایند. موضوعات کلی شامل تمرکز بر خانواده، رشد فرهنگ استرالیا و تاریخ این کشور است. این برنامه در کوئینزلند استرالیا تولید می شود. پایتخت آن بریزبن الهام بخش صحنه نمایش و بسیاری از نمادها در این انیمیشن است.

صدا پیشگان معروف استرالیایی در بلویی

بلویی هیلر، یک سگ شش ساله است که تا کنون توانسته شخصیت کنجکاو و پر انرژی خود را در میان کودکان جا بیندازد.

بینگو هیلر، خواهر کوچکتر چهار ساله بلویی، یک توله سگ رد هلر بازیگوش است.

بندیت هیلر / پدر (با صداپیشگی دیوید مک کورمک)، پدر هیلر بلویی و بینگو که اغلب با فرزندانش بازی می‌کند و به عنوان باستان شناس در شهر مشغول به کار است.

چیلی هیلر، مادر با صداپیشگی ملانی زانتی است. مادر تلاش می‌کند یک خانه دار موفق باشد و البته هرگز از اجتماع فاصله نگیرد. بینگو که به صورت پاره وقت در امنیت فرودگاه کار می کند.

ایده اولیه جایی در استرالیا یا طبقه هفتم BBC

در ژوئیه 2017، شرکت پخش استرالیا (ABC) و شرکت پخش بریتانیا (BBC) با همکاری یکدیگر انیمیشن بلویی Bluey را به عنوان یک سریال انیمیشنی برای کودکان پیش دبستانی توسط شرکت تولید کوئینزلند Ludo Studio ساختند.

تنها یک ماه بعد از رونمایی، مشخص شد که ایده اولیه این داستان در استودیو BBC شکل گرفته و مالک استرالیایی باید جریمه این کار را پرداخت کند. ماجرا به یک دادگاه بین المللی نیز کشیده شد اما قبل از تشکیل این دادگاه، موضوع بین دو طرف به صورت مسالمت آمیز حل و این اثر یک انیمیشن استرالیایی نامیده شد.

این سریال که توسط جو بروم ساخته شده است، از تجربه او در تربیت دو دختر الهام گرفته شده است. بروم می‌خواست اهمیت شرکت کودکان در بازی های تخیلی را به تصویر بکشد و شخصیت Bluey را به عنوان سگ مخصوص نژاد استرالیایی Australian Cattle Dog بسازد تا به سریال تم و ویژگی استرالیایی بدهد.

بروم پیش از این به عنوان انیماتور مستقل در برنامه های کودک در بریتانیا کار کرده بود و تصمیم گرفت Bluey را به عنوان کپی برنامه Peppa Pig برای مخاطبان استرالیایی بسازد.

او این ایده را به طور مستقل در سال 2016 تصور و یک نسخه آزمایشی یک دقیقه‌ای را از طریق شرکت خود استودیو جوهو با تیم کوچکی در اوقات فراغت خود تهیه کرد.

ایده کارتون بلویی در BBC

بروم برای توسعه سریال به استودیو لودو نزدیک شد. یکی از بنیانگذاران چارلی آسپین وال و دیلی پیرسون این نسخه آزمایشی را در جلساتی محرمانه با رعایت کپی رایت محصول مطرح کردند.

سگ‌های واقعی در زندگی شخصی بروم

شخصیت های Bluey هر کدام نشان دهنده یک نژاد سگ خاص هستند که برخی از آنها از سگ‌های محبوب در زندگی شخصی بروم الهام گرفته شده‌اند. بروم در طول دوران کودکی خود یک هیلر آبی به نام بلویی داشت، به علاوه یک سگ زیباتر به نام کلویی و یک سگ قرمز استرالیایی به نام Rusty که شخصیت اصلی سریال در مراحل اولیه با همین اسامی خلق شده است.

بروم اکثر فیلمنامه‌های اپیزود را می‌نویسد، به‌طوری‌که آسپین‌وال سریال را یک نمایش «observational» می‌داند که زندگی خانوادگی بروم را به تصویر می‌کشد و تهیه‌کننده سام مور آن را به‌عنوان «زندگی [بروم] روی صفحه نمایش» توصیف می‌کند.

مادر بروم، کریس بروم، صداپیشگی نانا هیلر را بر عهده دارد، در حالی که برادر کوچکترش، دن بروم، صداپیشگی عمو استرایپ را سر و شکل داده است. او البته به عنوان طراح صدا هم در سریال کار می‌کند. صداپیشگی شخصیت های کودک سریال از جمله بلوی و بینگو را برخی از بچه های گروه سازنده برنامه بر عهده دارند.

آخرین پست های مجله HiBlog TV