همه چیز درباره استریمینگ

همه چیز درباره استریمینگ

توضیح درباره ماهیت استریمینگ برای کسانی که با نسل جدید فاصله دارند بسیار سخت است. بسیاری از دهه 60 و هفتادی‌ها ممکن است بپرسند که اصلا چرا باید کسی ساعت‌ها وقت خود را صرف تماشای بازی کردن دیگران کند، در حالی که خودش می‌تواند آن‌ها را بازی کند؟ در این مقاله با شما از ماهیت استریمینگ و صنعت رو به رشد آن خواهیم گفت.

مرجع کامل ویدیو استریمر ایران را ببینید.

در سرویس اشتراک ویدیو تخصصی های بلاگ می‌توانید گیم استریمرهای حرفه‌ای ایرانی مثل مهدی پی اس را با اینترنت نیم بها دنبال کنید.

فرض کنید به این نسل دور از تکنولوژی این را هم بگویید که هزاران و بلکه میلیون‌ها دنبال کننده‌ (فالوور) مشتاق، نه تنها این کار را انجام می‌دهند بلکه هزاران دلار به استریمرها (که می‌توانند کاملا غریبه و هزاران کیلومتر دورتر باشند) اهدا می‌کنند، قطعا شگفتی آن‌ها بیشتر خواهد شد.

علی زلزله، استریمر ایرانی که رکورد گینس را شکست.

استریمینگ دقیقا چیست؟

تکنولوژی انتقال فایل‌های صوتی و تصویری طی یک روند مداوم و لحظه‌ای از طریق اتصال سیمی یا بی‌سیم اینترنت.پس می‌توانیم بگوییم که به هر گونه محتوای رسانه‌ای که به صورت ضبط شده یا زنده از طریق شبکه اینترنت، به رایانه‌ها و دستگاه‌های همراه مانند گوشی و تبلت منتقل شده و توسط بیننده به صورت ریل تایم پخش می‌شود استریم می‌گویند.

کارکردهای ویدیو اسرتیمینگ را مطالعه کنید.

پادکست‌ها، ویدئوکست‌ها، وب کست‌ها، فیلم و سریال، برنامه‌های تلویزیونی و کلیپ‌های موسیقی فرم‌های متداول استریم محتوای صوتی تصویری هستند. در سال‌های اخیر فناوری، یک سرگرمی جدید را برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری به ارمغان آورده است.

استریمینگ چیست؟

تماشای آنلاین بازی کردن گیمرهای حرفه‌ای یا استریمرها در کنار هزاران نفر از مردم سرتاسر جهان همین سرگرمی است. تجربه این سرگرمی اجباری نیست اما بعید است به یکی دو وب سایت مشهور و مخصوص این عرصه مراجعه کنید و به قول نسل جدید، بیمار و بیچاره این تکنولوژی نشوید!

امیر گیم شو یکی از پرطرفدارترین استریمرهای ایرانی است.

بااین‌ حال استریمینگ آنطور که به نظر می‌رسد یک راه ساده و سرراست برای رسیدن به درآمد بالا از پشت کامپیوتر نیست. استریمرها در راه رسیدن به مقصد و کسب درآمد از این طریق با چالش‌های فنی و حرفه‌ای زیادی روبه‌رو می‌شوند و نیاز به تهیه فهرست نسبتا بلندبالایی از وسایل دارند.

بعد از ورود بشر به قرن 21 شاهد رشد قابل توجه طرفداران بازی‌های ویدیویی بودیم که در دهه گذشته با رقابت‌های حرفه‌ای و جوایز چند میلیون دلاری همراه بوده است.

همین موضوع باعث شد که سازندگان و برگزار کنندگان مسابقات بازی‌های ویدیویی برای بیشتر دیده شدن محتوای خود به سمت پلتفرم‌های استریمینگ روی آورند و با هزینه کمتری نسبت به شبکه‌های کابلی، محتوای فعالیت خود را به صورت زنده در اختیار علاقه‌مندان گیمر قرار دهند.

در اوایل ظهور پلتفرم‌های استریمینگ، استریم کردن هزینه زیادی به همراه داشت و بیشتر شاهد استریمرهای حرفه‌ای بودیم.

تا زمانی که کیفیت اینترنت جهانی افزایش یافت و قیمت سخت‌افزار مورد نیاز برای این کار کاهش پیدا کرد و استریمرهای خانگی نیز وارد میدان شدند.

ری استریم چیست؟

استریم کردن بازی‌های ویدیویی امروزه از هر زمانی پرطرفدارتر شده است و در این بین شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده است تا استریمرهای بیشتری را شاهد باشیم و در راستای این موضوع تماشاچیان بیشتری هم به سمت پلتفرم‌های استریمینگ روی آوردند.

ری استریم چیست؟

ری استریم یک سرویس استریم مجدد یا به اشتراک گذاری داده استریم شما در یک یا چند پلتفرم است.

یک سرویس ری استریم با کیفیت و معتبر با پایین آوردن هزینه استریم شما این تضمین را می دهد که شما به راحتی در چند پلتفرم استریم کنید.

وقتی محتوای شما به صورت همزمان در چند پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود باعث میشود همزمان چندین کاربر در چند پلتفرم مختلف با شما آشنا شوند.

لایو استریم چیست؟

لایو استریم درواقع پخش زنده‌ یک رویداد در زمان وقوع آن است. مراسم اهدای جوایز، مسابقات ورزشی، بازی‌های ویدئویی و هرگونه رخداد یا رویداد ویژه مانند اعلام یک برنامه‌ خاص یا رونمایی از یک محصول جدید، همگی از محبوب‌ترین موضوعات لایو استریم هستند و تنوع آن‌ها نیز روز به روز در حال گسترش است.

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هر روز همه چیز از ایونت‌های ویژه‌ سلبریتی‌ها، تبلیغات و نمایش لایف استایل یا سبک زندگی ستاره‌های ورزشی و هنری گرفته تا استریم تصاویر میان کاربرها را به صورت زنده نمایش می‌دهند.

با یک اتصال نسبتا سریع اینترنت و یک پلتفرم سازگار با آن مانند گوشی همراه، تبلت، تلویزیون، سیستم‌های شخصی و کنسول‌های بازی می‌توانید محتوای مورد نظر خود را به صورت زنده پخش کرده و اصطلاحا آن را "لایو استریم" کنید.

چالش‌های یک گیم استریمر

فردی که هنگام بازی ویدیویی، تصویر خود را به صورت کاملا زنده و لایو، برای دیگران مخابره می‌کند، گیم استریمر نام دارد. افراد می‌توانند از طریق پلتفرم‌های مختلفی، هنگام بازی کردن، ویدیو زنده خود را نیز ارسال کنند و در سوی دیگر پلتفرم، علاقه‌مندان، به تماشای بازی آن‌ها بنشینند.

پلتفرم‌های متعددی در ایران و خارج از ایران برای استریم گیم وجود دارد؛ توییچ (twitch) و یوتیوب، دو مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌های گیم استریمینگ هستند.

کسب درآمد از گیم استریمری

گیم استریمرها چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

استریم گیم از حوالی سال 2010 و با فعالیت قوی twitch شروع شد و سپس توسط سایر بازیگران این حوزه مانند یوتیوب و فیسبوک، گسترده‌تر شد.

بسیاری از گیم استریمرها، به صورت تمام وقت، خود را درگیر این کار می‌کنند و به آن به چشم یک شغل تمام عیار نگاه می‌کنند. راه‌های متعددی برای درآمدزایی از طریق استریم گیم وجود دارد؛ به عنوان مثال، یکی از روش‌ها، دریافت حمایت مالی یا همان دونیت است.

فروش اشتراک، تبلیغات برای برندهای مختلف و گرفتن اسپانسر روش‌های دیگری برای درآمدزایی است.

توییچ که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون است، محبوب‌ترین پلتفرم استریم گیم است.

توییچ نیمی از حق اشتراکی که از افراد دریافت می‌کند را به استریمر می‌دهد؛ در واقع مخاطبان برای حمایت از استریمر، اشتراک آن‌ها را تهیه می‌کنند و به این ترتیب مبلغی را به وی هدیه می‌دهند.

در حین مشاهده‌ی گیم، اگر مخاطب کلمه Cheer را تایپ کند، می‌تواند به میزان دلخواه، Bit که واحد پولی توییچ است به استریمر هدیه دهد؛ هر Bit در حدود 0.01 دلار است. علاوه بر این، می‌توان از طریق درگاه‌هایی که استریمر دکمه آن را قرار داده است (مانند درگاه پی پال و درگاه ارزهای دیجیتال)، مستقیما به حساب استریمر، حمایت مالی انجام داد.

ولاگ تهران با یوتوبرا و استریمرا🔥😂پخش ویدیو

چالش‌های یک گیم استریمر

یکی از چالش‌های مهم برای تبدیل شدن به یک گیمر حرفه‌ای داشتن وسایل موردنیاز برای این کار است.

مهم‌ترین وسایل یک کامپیوتر خوب، وب کم، یک میکروفون و یک بازی کامپیوتری محبوب است. البته بعضی از استریمرها از وسایل بیشتری برای بهبود تجربه پخش خود استفاده می‌کنند. زیرا این تنها استریمر نیست که قرار است بازی را تماشا کند، بلکه هزاران نفر دنبال‌کننده او قصد تماشای روند بازی را دارند.

به همین دلیل بسیار مهم است که از وسایل پخش خوبی برای این کار استفاده شود.

یکی از کابوس‌های شبانه یک استریمر اختلال در هر یک از وسایل الکترونیکی است که برای انجام کار خود از آن‌ها استفاده می‌کند. همچنین کوچک‌ترین اختلال در اینترنت می‌تواند شکایت بسیاری از دنبال‌کنندگان را همراه داشته باشد و حتی منجر به ریزش آن‌ها شود.

با این‌حال برخی از این مشکلات با گرفتن نسخه‌های پشتیبان یا استفاده همزمان از چند کامپیوتر و سیستم‌های ارائه‌ دهنده اینترنت امکان‌ پذیر است.

مخاطب، مخاطب و مخاطب!

یکی از مهم‌ترین پایه‌های استریمینگ، مخاطب شما است. اگر مخاطب از جریان و روند بازی و یا نحوه پخش آن استقبال نکند، شما هیچگاه نمی‌توانید به یک استریمر موفق تبدیل شوید.

به همین دلیل باید همواره ارتباط خود را با مخاطب به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. باید به خاطر داشته باشید که مخاطب شما به‌هیچ‌وجه نباید متوجه ناراحتی یا عصبانیت شما از بروز مشکلات فنی بشود.

تجهیزات استریمری

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات در استریمینگ پخش زنده بازی است. درست مانند فوتبال که دیدن پخش زنده آن جذابیت بسیار زیادی دارد. چرا که در پخش زنده شما با چالش‌هایی مواجه می‌شوید که ناچار خواهید بود برای برخورد با آن‌ها در همان لحظه تصمیم بگیرید.

این موضوع باعث بروز اتفاقات غیرمنتظره‌ای می‌شود که مخاطب شما را به وجد خواهد آورد. اما چالشی که در پخش زنده همواره وجود دارد، پرتعداد بودن آن و بروز احتمالی فجایعی است که هر آن ممکن است شما را از چشم مخاطب بیندازد. پرتعداد بودن پخش زنده علاوه بر اینکه می‌تواند تهدید بیشتر شدن مشکلات را برای شما به دنبال داشته باشد، درعین‌حال فرصتی برای جبران مشکلات است.

آخرین پست های مجله HiBlog TV