واردات موبایل با قیمت بیش از 300 یورو به کشور ممنوع شد

نقد و بررسی / IT
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران از ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیش از 300 یورو به ایران خبر داد، اما این ممنوعیت به چه دلیل اعمال شده است؟
انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد واردات و ثبت گوشی های موبایل هوشمند با ارزش بیش از 300 یورو به ایران ممنوع شده است. برخی از فعالان حوزه موبایل در این خصوص اعلام کردند واردات گوشی با قیمت بیش از 300 یورو از ابتدای سال 99 به صورت کامل متوقف شده است.
دلایل ممنوعیت واردات موبایل با ارزش بیش از 300 یورو
محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص دلایل ممنوع شدن واردات موبایل با ارزش بیش از 300 یورو عنوان کرد عدم تخصیص ارز به واردات تلفن همراه یکی از دلایل این ممنوعیت محسوب می‌شود. وی افزود بودجه بیش از 300 یورو حدود 15 تا 20 درصد از سهم بازار را تامین می‌کند، این در حالی است که موبایل‌های کمتر از 300 یورو بیش از 80 درصد بازار را تامین می‌کنند، از این رو انجمن واردکنندگان می‌بایست در این خصوص تصمیمی را اتخاذ می‌کرد.
طبق گفته‌های محمدرضا عالیان، دلیل این تصمیم، کاهش شدید منابع ارزی ایران و بر اساس تصمیم این انجمن بوده و علاوه بر این برای واردات گوشی در رویه مسافری نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته خواهد شد. گفتنی است برای محدودیت در واردات تلفن همراه از سوی مسافران به مصوبه هیئت‌وزیران نیاز خواهد بود.
ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیش از 300 یورو باعث خواهد شد که بسیاری از گوشی های اپل و سامسونگ به بازار ایران راه پیدا نکنند که همین موضوع انتخاب مشتریان را به گزینه‌هایی مثل گوشی های چینی از برندهای هواوی و شیائومی محدود می‌کند.
لینک منبع خبر :‌
گجت نیوز    |     https://hiblog.tv/ahoora-niazi
حمایت شما از من بزرگترین لطفتونه
مخلص شما اهورا نیازی
اینستاگرام :‌
اومدی خوش اومدی
کانال تلگرامم (نمونه عکس گوشی داخلشه) :
💖

ویدیوهای بیشتر از ahoora niazi