10 داستان شبانه ماجراجویانه برای کودکان

داستانهای ماجراجویانه برای کودکان

سفری به دنیای خیال

داستان ماجراجویانه و مخصوص ژانر شبانه کودکان در سراسر جهان، داستان منحصر به فرد و جذابی است که بیشتر والدین علاقه دارند با رعایت نکاتی مثل پرهیز و ترس و خشونت پراکنی، آنها را برای فرزندان خود تعریف کنند.

کانال داستانهای فارسی تولید کننده ی بهترین داستانهای ماجراجویانه کودکانه به زبان فارسی است.

کودکان علاقه زیادی به قصه‌های ماجراجویانه دارند و به ویژه هنگام شب پیش از خواب که می‌تواند برای بسیاری آنها یک چالش همراه با اجبار باشد، یک فرآیند جذاب و شیرین خواهد بود.

در این مقاله با شما از 10 داستان شبانه ماجراجویانه برای کودکان خواهیم گفت.

داستان‌های بین المللی ماجراجویانه کودک

در سطح بین المللی و البته با توجه به ژانر سنتی و باستانی، داستان‌های زیادی برای کودکان در سراسر جهان گفته می‌شود که در ژانر ماجراجویانه شبانه حضور دارند و بسیاری از مادرها با این داستان‌ها آشنا هستند. انیمیشن خیلی از این قصه‌ها نیز تا کنون در والت دیسنی ساخته شده و بر شهرت آنها افزوده است:

1. علاءالدین و چراغ جادو

این قصه معروف درباره علاءالدین، یک جوان فقیر است که به دست یک چراغ جادویی زده و اصطلاحا یک جن به نام جینی، را درون یک چراغ جادویی پیدا می‌کند که می‌تواند هر آرزویی از طرف او را برآورده کند. این داستان پر از ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز و اتفاقات جذاب است.

اصل این داستان در «هزار افسان» ایران نگارش شده و در هزار و یک شب ایران باستان نیز به آن اشاره شده است.

2. پیتر پن

داستان معروفی درباره پسری به نام پیتر پن است که به کشور خیالی ناکامپ به همراه دوستانش وندی و جادوگر جنی می‌رود. آن‌ها با دشمنانی مثل کاپیتان کروک و کشتی ارواح مبارزه و ماجراهای بسیاری را تجربه می‌کنند.

آلیس در سرزمین عجایب | Alice Wonderland in Persian | Persian Fairy Talesپخش ویدیو

3. آلیس در سرزمین عجایب

داستان آلیس، یک دختر جوان است که به طور تصادفی وارد سرزمینی جادویی و عجیب به نام سرزمین عجایب می‌شود. در این سفر، آلیس با شخصیت‌هایی مثل خرگوش سفید، موش ناقلا و ملکه قلعه قرمز روبرو می‌شود.

4. کتاب جنگل

این داستان درباره پسری به نام موگلی است که در جنگل‌های هند زندگی می‌کند و با حیوانات مختلفی مانند خرس بالو و پلنگ در ارتباط است. موگلی با خطرات و ماجراهایی که در جنگل تجربه می‌کند، روبرو می‌شود.

5. روبینسون کروزو

داستان معروف دیگری که پر از ماجراجویی و ژانر شبانه مخصوص کودک محسوب می‌شود، داستان روبینزون کروزو است که در جزیره‌ای دورافتاده سرگردان می‌شود و با دشمنان، حیوانات و شرایط سخت زندگی مبارزه می‌کند.

این قصه‌ها همگی دارای ماجراجویی‌های جذاب و شبانه برای کودکان هستند و می‌توانند به خیال پردازی و تخیل آن‌ها غنا ببخشند.

داستان‌های تخیلی مخصوص ژانر شبانه کودک

داستان های تخیلی جزو بهترین داستان‌هایی هستند که می‌توان برای کودکان تعریف کرد تا هم از آنها لذت ببرند و هم خلاقیت و تصور آنها را تقویت کرد.

داستان‌های تخیلی مخصوص ژانر شبانه کودک

ماجرای دانشجویان ایرانی در فرانسه و لولو خورخوره!

کلمه لولو، اصولا ایرانی نیست و دانشجویان ایرانی که نزدیک به 60 سال پیش راهی فرانسه شدند تا درس بخوانند، در بازگشت از فرانسه برخی کلمات را بی آنکه مسئولیت پذیری خاصی حس کنند به راحتی و بدون مطالعه وارد ادبیات پارسی کردند.

یکی از این کلمات، لولو بود که بعدها برای آنکه ترسناک تر به نظر برسد به لولوخورخوره تبدیل شد. لا لو، اشاره به گرگ داشت و حرف ربط «لا» بعدها کلا به لولو تبدیل شد و در ایران به یک هیولای ترسناک و عجیب و غریب متحول شد.

6. داستان لولو و مادربزرگ

داستان زنی که البته در برخی از قصه‌ها یک مادربزرگ دوست داشتنی و مثبت اندیش توصیف می‌شود. این بانو روز در یک چاه یک سیاهی مشاهده می کند و برای کمک به آن سطل را پایین می‌اندازد و خلاصه در ابتدا درون سطل را پر از طلا و بعد پر از نقره و کمی بعد پر از آهن و سنگ و ... می‌بیند اما هر بار امیدش را به زندگی از دست نمی‌دهد و حتی وقتی متوجه حضور یک چیز عجیب سیاه رنگ می‌شود از آن نمی‌ترسد و رهایش می‌کند و با شادی و امید به سمت خانه خودش پیش می‌رود.

7. رویای داشتن یونیکورن (اسب تک شاخ)

در این داستان شبانه و ماجراجویانه که البته تا کنون 3 بار موفق به دریافت جایزه بهترین داستان کودکانه در جشنواره رم شده است، رویای یک کودک البته در رویا، به واقعیت تبدیل می‌شود!

اسب تک شاخ یکی از شخصیت‌های مورد علاقه دختران کوچک است و عروسک آن نیز در تمام دنیا فروش عجیبی داشته و دارد.

8. داستان مشهور مورچه‌ها و ملخ

اواخر یک روز پاییزی بود و تعدادی مورچه در حال بیرون کشیدن غذاهایی بودند که از تابستان ذخیره کرده بودند و می‌ خواستند آن ها را زیر آفتاب خشک کنند؛ تا این که یک ملخ که ویولون هم زیر بغلش زده بود، به سمت آنها آمد و از آن ها درخواست کرد که کمی غذا به او بدهند و مورچه ها با تعجب پرسیدند که که آیا در تابستان گذشته برای خودت غذا ذخیره نکردی؟ پس دقیقا چه کار می کردی؟ این ملخ گفت: اصلاً زمان برای انجام این کار نداشتم.‌ آن قدر مشغول ساختن موسیقی بودم که نفهمیدم تابستان آمده است. مورچه ها سر تاسفی برای او تکان دادند و گفتند: تو موسیقی می سازی؟ باشه. حالا برای خودت برقص و شادی کن، می خواستی برای خودت غذا جمع کنی. سپس پشت شان را به ملخ کردند و به کارشان ادامه دادند.

9. داستان موش گرسنه

این یکی از آموزنده ترین قصه‌های ماجراجویانه شبانه برای کودکان است. طی آن کودکان یاد می‌گیرند که باید مراقب خواسته‌های غیر منطقی خود باشند. هر غذایی را نخورند و مخصوصا شب‌ها هرگز در غذا خوردن زیاده روی نکنند.

Cindrela in Persian | سیندرلا | داستان های فارسی | قصه های کودکانه |  Persian Fairy Talesپخش ویدیو

10. داستان سیندرلا

داستان سیندرلا را همه مادران مهربان در تمام دنیا خوب بلندند. کودکان به ویژه دختربچه‌ها عاشق شندین چندین و چندباره قصه سیندرلا هستند. به ویژه وقتی انیمیشن آن را هم تماشا کرده باشند.

در این مقاله تلاش کردیم با شما از قصه‌های خوب و مخصوص ژانر شبانه و ماجراجویانه البته مخصوص کودکان بگوییم. تعداد این قصه‌ها بسیار زیاد است اما آنچه که باید حتما مورد توجه مادران و پدران قرار بگیرد، مراقبت از جنبه پنهان این قصه‌ها است. باید خیلی مراقب کلماتی باشید که ترس یا خشونت یا جنسیت زدگی را به فرند شما منتقل کند. کودکان شما بسیار با هوش هستند و نسل به نسل این ضریب و بهره هوشی افزایش پیدا می‌کند.

این کودکان همیشه کلمات شنیده شده از سوی والدین خود را تجزیه و تحلیل کرده و در خلوت خود به آنها فکر می‌کنند.

آخرین پست های مجله HiBlog TV