آیا برای موفقیت در کار و زندگی، انگیزه به تنهایی کافی است؟

تاثیر نظم در موفقیت 

بیاییم قبول کنیم‌که کم‌کم در دنیای موفق‌ها برای رقابت ما جایی وجود نداره. و یا حتی بهتر بگم نیاز به رقابت با ما رو هم نمی بینن. اما چرا؟

بهترین روش یادگیری مهارت جدید و موفقیت در کار و زندگی چیست؟
- های بلاگ

ببین؛ بیش از نیمی از مردم دنیا حواسشون پرت هست و مشغول دنیای واژگون آنلاین هستند، تو روابط سمی دارن غوطه‌ور میشن، پس از این به بعد قبول کن که به ویدئوهای انگیزشی نیاز نداری بلکه به نظم بیشتری احتیاج داری. انگیزه مانند سوت شروع بازی هست، شمارو وادار به شروع می کنه اما نظم و انضباط شما رو به ادامه مسیر مجبور میکنه. موضوعی که داریم در موردش حرف می زنیم متاسفانه اغلب مردم حتی متوجهش نیستن و در نهایت حتی با وجود داشتن انگیزه و خوندن کتاب‌های انگیزشی وگوش دادن به پادکست‌های انگیزشی طولانی بدون هیچ تلاشی برای ایجاد و پا‌فشاری و داشتن نظم در زندگی خودشون بازی رو نصفه و نیمه ترک میکنن وکم میارن، به همین دلیل هم هست که تنها تعداد کمی از افراد میتونن به اون قله‌ای که هدف گذاشتن برسن چرا که این افراد توانایی کنترل زندگی خودشون رو دارن و مهمترین نکته‌ای که همیشه در موفقیت تکرار میکنن نظم هست و نظم.

تنها راه رسیدن به موفقیت در کار و زندگی

موفقیت به احساسات شما اهمیت نمیده و براش مهم نیست که در نهایت شکست شما، ناراحتتون میکنه. شنیدن این برای همه می تونه سخت باشه که موفقیت با ناراحتی و شکست شما کاری نداره، اما واقعیت اینه. موفقیت فقط به یک امر مهم اهمیت میده و اون این هست که شما هر روز سرکار، بیزنس، هدف، درس وآنچه که برای شما مهم هست حاضر بشید و هر روز بدون کم آوردن تکرارکنید. افراد عادی فکر میکنن برای رسیدن به هدف، انگیزه و الهام و انرژی همه چیز هست و تمام آن چیزی که نیاز دارن فقط انگیزه هست.

نه، واقعیت این نیست. اتفاقا هرچه بیشتر بانظم حرکت کنید بیشتر انگیزه می گیرید تا هر روز نسبت به هدفی که گذاشتید بهتر بشید.

زندگی شما رو صدها بار امتحان خواهد کرد، مهم این هست که بدونید نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. گاهی وقت‌ها هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت و برخی اوقات احساس گم شدن خواهی کرد و پیش میاد که فکرکنید همه چیز بر علیه شما داره پیش میره، اون لحظات تنها یک پاسخ وجود داره که باید به فرآیند اعتماد کنید و با نظم به کار کردن ادامه بدین وکم نیارین.

موفقیت در کار و زندگی

موفقیت در کار و زندگی پاداش چه افرادی است؟

زندگی به باهوش‌ترین افراد پاداش نمی ده، این ثابت شده هست بلکه به گرسنه‌ترین افرادی که باهوش هستند پاداش میده. منظور از گرسنه افرادی هستندکه بیشتر میخوان بیشتر طالبن بیشتر میخوان داشته باشن، با نظم تلاش می کنن و همیشه درکارخود نظم رو اولویت قرار میدن، البته بعد از سوت اول بازی که انگیزه هست.

گفتیم بیاید قبول کنیم که کم‌کم در دنیای موفق ها برای رقابت ما جایی وجود نداره . و یا حتی بهتر بگم نیاز به رقابت با ما ها رو هم نمی‌بینن. اما چرا؟ گفتیم بیش از نیمی از مردم دنیا حواسشون پرت هست و مشغول دنیای واژگون آنلاین هستن، افرادی که قول‌های انگیزشی خودشونو شکستن و پایبند به قول‌های خودشون نبودن و قبول کنیم نصف دنیایی که لذت رو بیشتر از هدف دنبال می‌کنه به همین شکل هستن وکم میارن. پس قبول کنیم که دیگه بحث رقابت نیست اینجا بحث تمرکز و نظم هست. تمرکز بر اینکه بهترین نسخه از خودت باشی. تمرکز برای ماندن در مسیر.

تاثیر اطرافیان در موفقیت

تاثیر اطرافیان در موفقیت شما

زمانی که نیمی ازمردم بی‌هدف شدن و درحال بالا و پایین کردن اپلیکیشن‌های دوست‌یابی هستند شما جزو کدام گروه هستید؟ نصفی که بی‌هدف و حواس پرت می‌گرده و دور خودش می چرخه و یا اون نصفی که کاملا با انگیزه هست و با نظم و ترتیب داره میره جلو؟

قبول کنید دوستان نامرتب شما، شمارو نمی‌تونن منضبط بکنن بلکه بی‌برنامه تر و اسیرتر می سازن. اصلا چطور می‌تونید این انتظار رو داشته باشیدکه یک فرد یا افرادی که نامرتب هستن بتونن به زندگی شما وخودشون نظم ببخشن. شما با افرادی باید معاشرت کنید که با زندگی خودشون قمار نمی‌کنن.

اهمیت زمان در موفقیت

زمان گران‌بهاترین داشته‌ای هست که بشر می‌تونه خرج کنه و این افراد بی‌نظم با زمان خودشون قمار می‌کنن و شما با همراهی این افراد از خودتون انتظار دارید که دریک مسیر درست قرار بگیرید و در زندگی خودتون نظم وانضباط ایجاد کنید؟!

اتفاق نمیفته؛ اتفاقا شما با افرادی با عملکرد بالا در اطراف خودتون‌ نیاز دارید، افرادی که بعنوان گنج می‌تونیم ازشون یاد کنیم. اگر این افراد رو دور و بر خودتون دارید حتما باید قدرشون رو بدونید.

اهمیت زمان در موفقیت

برسیم به نکات پایانی؛

لذت آنی و لحظه‌ای به شما امکان ارضای لحظه رو میده اما خرسندی و لذتی که با تاخیر و صبر میاد به شما زندگی جدیدی رو اهدا می‌کنه.

جامعه متاسفانه به گونه‌ای ترسیم شده که ما رو در مسیری قرار بده که لذت‌های کوتاه مدت رو بر اهداف بلند مدت زندگی ترجیح بدیم و توشون‌ گم بشیم. نکته مهم اینجاست که با گذشت زمان این لذت‌های آنی ولذت‌هایی که اتفاقا شما رو ضعیف می‌کنه و فقط لحظه‌ای شما رو خوشحال می‌کنه و بهترین راه تخریب شما به حساب میاد. لذت‌های آنی ضعیف بودن و شکسته شدن رو براتون عادی سازی می کنه. البته که ضعیف بودن اشکالی نداره. اگر در جهت قوی کردن اون ضعف‌ها قدمی بردارید اشکالی نداره، اگر همانطوری ضعیف بمونید و به اون لذت‌های آنی اعتماد بکنید اون‌ موقع هست که ضعف همیشه با شما خواهد بود. اجازه ندین عوامل بیرونی لذت‌های آنی، قدرت و نظم و انضباط رو از شما بگیره.

نظم و انضباط و انگیزه داشتن بنظرتون کدوم مهمه؟

تاثیر اثر مرکب در موفقیت و نظم در کارها

اثر مرکب یه مفهوم مالیه که نشون میده چطور تاثیرات کوچیک در طول زمان میتونن نتایج بزرگی ایجاد کنن. این مفهوم در سایر زمینه‌ها از جمله موفقیت و نظم در کارها هم کاربرد داره.

اثر مرکب در موفقیت

افراد موفق اغلب از اثر مرکب برای رسیدن به اهدافشون استفاده میکنن. اونا میدونن که موفقیت نتیجه یک شبه نیست، بلکه نتیجه تلاش‌های مداوم در طول زمانه.

مثلا، یه فرد موفق ممکنه تصمیم بگیره که هر روز به مدت 30 دقیقه درس بخونه. در ابتدا، این تاثیر کمی خواهد داشت. اما با گذشت زمان، این درس خوندن‌های روزانه میتونن به ایجاد دانش و مهارت‌های جدید منجر بشن. در نهایت، این دانش و مهارت‌ها میتونن به فرد در رسیدن به اهداف شغلی یا تحصیلی خودش کمک کنن.

Image

اثر مرکب در نظم در کارها

نظم در کارها هم میتونه از اثر مرکب بهره‌مند بشه. افراد منظم اغلب میتونن کارهای خودشون رو با کارایی بیشتری انجام بدن و کمتر دچار استرس بشن.

مثلا، یه فرد منظم ممکنه تصمیم بگیره که هر روز صبح به مدت 30 دقیقه، کارهای خودش رو برنامه‌ریزی کنه. این برنامه‌ریزی میتونه به فرد کمک کنه تا بر روی اولویت‌های خودش تمرکز کنه و از اتلاف وقت جلوگیری کنه. در نهایت، این برنامه‌ریزی میتونه به فرد کمک کنه تا کارهای خودش رو به موقع و با کیفیت انجام بده.

راهکارهای استفاده از اثر مرکب در موفقیت و نظم در کارها

برای استفاده از اثر مرکب در موفقیت و نظم در کارها، میتونی از این راهکارها استفاده کنی:

اهداف کوچیک و قابل دستیابی تعیین کن. اهداف کوچیک‌تر آسون‌تر قابل دستیابی هستن و میتونن بهت انگیزه بدن تا به کار خودت ادامه بدی.

رویکردی تدریجی داشته باش. انتظار نداشته باش که به سرعت به موفقیت برسی. موفقیت نتیجه تلاش‌های مداوم در طول زمانه.

از خودت حمایت کن. به خودت یادآوری کن که هر قدم کوچیک که برمی‌داری، تو رو به سمت موفقیت نزدیک‌تر می‌کنه.

اثر مرکب یه مفهوم قدرتمنده که میتونه بهت در رسیدن به موفقیت و نظم در کارها کمک کنه. با استفاده از راهکارهای ذکر شده، میتونی از این مفهوم به نفع خودت استفاده کنی.

آخرین پست های مجله HiBlog TV