چرا باید به یک کانال بازی و سرگرمی کودک اعتماد کنیم؟

چرا باید به یک کانال بازی و سرگرمی کودک اعتماد کنیم؟

کانال بازی و سرگرمی کودک در پلتفرم‌های مختلف و طبیعتا در یوتیوب و HiBlog کم نیست و اتفاقا تعداد آنها روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به نظر شما معیار انتخاب یک کانال مخصوص کودک چیست؟ شما به عنوان والدین کودک چرا باید به یک کانال در این حوزه یعنی بازی‌های ویدیویی و بازی و سرگرمی اعتماد کنید؟

مقاله معرفی چند کانال سرگرمی خوب اینترنتی مناسب کودکان می تواند به شما در انتخاب یک کانال خوب کودک کمک کند. 

در این مقاله با هم به این پرسش پاسخ خواهیم داد و این موضوع را زیر ذره بین خواهیم گرفت که یک کانال بازی و سرگرمی کودک چرا و چگونه در دل والدین جا باز می‌کند؟

کانال پپا پیگ مخصوص کودکان پیش دبستانی است.

کیفیت، کیفیت و باز هم کیفیت

بسیاری از سازندگان بازی‌های ویدیویی در YouTube رای تولید محتوای سرگرم کننده در حوزه کودکان نوپا و پیش دبستانی فعال هستند. اما انتخاب محتوای با کیفیت برای یادگیری اولیه ضروری است.

این ویدیوهای رایگان که به طور خاص برای کودکان 2 تا 4 ساله ایجاد شده، یادگیری را از طریق آهنگ، حرکت و بازی تشویق و ترویج می‌کند.

پدیده تازه مطرح شده به عنوان YouTube Kids با تصاویری عجیب، جلوه‌های صوتی گاهی احمقانه و به دور از واقعیت و ناوبری محتوا مبتنی بر تصویر، محیطی رنگارنگ را برای کودکان ارائه می‌کند. کانال بازی و سرگرمی کودک باید معیارهایی داشته باشد تا در میدان یوتیوب دوام بیاورد.

در مقابل، طیف وسیعی از ویدیوها با ویژگی‌های عالی، از جمله کنترل‌هایی که به شما کمک می‌کنند تعیین کنید فرزندتان چه چیزی را تماشا کند، در دسترس والدین هستند. این کانال‌های سازنده و مفید، که در برنامه جداگانه YouTube Kids در دسترس هستند، توسط مراکز علمی و روانشناسی کودکان، به دلیل محتوای سرگرم‌کننده، معنادار و مثبتشان بررسی شده‌اند.

Image

در این میان آنچه از همه چیز مهمتر است، کیفیت و کیفیت و صدها بار دیگر، کیفیت است.

همکاری گوگل و یوتیوب در حوزه کودک

خیلی از کودکان، عاشق تماشای ویدیو در یوتیوب هستند، به نظر می رسد که گوگل یک برنامه ویژه را به طور خاص برای جوان ترین طرفداران این سرویس ویدیویی آنلاین ایجاد کرده باشد. همکاری گوگل و یوتیوب از سال‌ها پیش کلید خورده و اکنون کم کم در حال شکوفایی است.

در حالی که YouTube Kids یک محیط رنگارنگ و آسان برای پیمایش، طیف وسیعی از ویدیوهای با کیفیت بالا، کنترل‌های والدین، و ویژگی‌های سرگرم‌کننده را برای کودکان ارائه می‌کند، نگرانی‌هایی در مورد تبلیغات، محتوای مارک دار و کلیپ‌های نامناسب آن هنوز هم وجود دارد.

آیا YouTube Kids ایمن است؟ آیا در YouTube Kids تبلیغات وجود دارد؟ چگونه کنترل‌ها و نمایه‌های والدین را در YouTube Kids تنظیم کنم؟ چگونه فیلترهای محتوا را در YouTube Kids تنظیم کنم؟

YouTube Kids برای چه سنی است؟ چرا YouTube Kids گاهی ویدیوهای آزاردهنده دارد؟ YouTube برای ایمن‌تر کردن برنامه برای کودکان چه می‌کند؟ اگر فرزندم محتوای آزاردهنده ببیند، چه کاری می توانم انجام دهم؟ جایگزین‌های YouTube Kids چیست؟

این‌ها بخشی از سوالات والدین است که باید برایشان پاسخی درست داشته باشیم.

سرگرمی به جای آموزش!

از آنجایی که به‌روزرسانی‌های منظم وجود دارد، کانال‌ها و ویدیوها در معرض تغییر هستند. واحد مخصوص "نمایش" در یوتیوب، شامل کلیپ ها و قسمت های کامل برنامه های محبوب کودکان (مانند وینی پو و توماس و دوستان) است.

کلیپ های "موسیقی" شامل آهنگ های کلاسیک و معاصر کودکان است. بخش "یادگیری" شامل دسترسی به کلیپ های متمرکز بر آموزش از منابعی از جمله Khan Academy، PBS Kids، و TED-Ed است و بخش "کاوش" دارای طیف گسترده ای از محتوای ایجاد شده توسط کاربر، ویدئوهای مرتبط با اسباب بازی و مجموعه‌ای تصادفی‌تر از محتوای مناسب برای کودکان و همچنین کانال‌هایی که توسط برندهایی مانند مک‌دونالد ایجاد شده‌اند. طبق گزارش تحقیقاتی سال 2020 از Common Sense Media، بیشتر ویدیوهایی که بچه‌ها تماشا می‌کنند عمدتاً جنبه سرگرمی دارند، نه محتوای آموزشی.

آیا YouTube Kids ایمن است؟

بستر YouTube Kids عمدتاً ایمن است، اما به احتمال کم بچه‌ها می‌توانند برهنگی، خشونت، یا فقط چیزهای عجیب و غریب و همچنین تبلیغات برای چیزهایی مانند غذاهای ناسالم را ببینند. مطالعه نشان داده که 27 درصد از ویدیوهایی که توسط کودکان 8 سال و کمتر تماشا می‌شود، برای مخاطبان هدف مسن‌تر در نظر گرفته شده است که محتمل‌ترین نوع محتوای منفی خشونت است.

از نظر فنی، این برنامه پورتالی برای سرویس اصلی YouTube است و از الگوریتمی برای فیلتر کردن موارد مربوط به بزرگسالان استفاده می‌کند. اما ویدیوهای نامناسب می توانند آن را از الگوریتم خارج کنند. از زمانی که این برنامه در سال 2015 راه اندازی شد، گوگل با درگیر کردن مانیتورهای انسانی برای بازبینی شخصی ویدیوهایی که در برنامه اصلی به عنوان نامناسب پرچم گذاری شده اند و ارائه ویدیوهای "تأیید شده" (مشاهده شده و تایید شده توسط انسان) تلاش های خود را بهبود بخشیده است. نکته مثبت برای والدین این است که YouTube هشدار منصفانه ای را ارائه می دهد که بچه ها ممکن است چیزی را ببینند که شما نمی خواهید و می‌توانید ویدیوهای نامناسب را مسدود کرده و آن‌ها را گزارش دهید.

نظارت دقیق روی محتوایی که دیده می‌شود

مانند هر محصول رسانه ای که حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر است، عاقلانه است که نظارت دقیق داشته باشید و در صورت امکان با کودک خود آن را تماشا کنید. اگر ویدیوی آزاردهنده‌ای پیدا کردید، می‌توانید آن را مسدود کنید تا مطمئن شوید که ویدیو دوباره ظاهر نمی‌شود. همچنین می‌توانید آن را گزارش کنید، که به YouTube از محتوای توهین‌آمیز هشدار می‌دهد تا در صورت لزوم تیم آنها بتوانند آن را بررسی و حذف کنند. اگر فرزندان شما از چیزهایی که می بیند، هراس داشته باشد، باید موضوع را جدی بگیرید و با یک مشاوره کودک مشورت داشته باشید.

انتخاب یک کانال بازی و سرگرمی کودک شوخی نیست و والدین در این خصوص حق دارند که وسواس داشته باشند و به راحتی هر کانالی را برای کودک خود انتخاب نکنند.

کریس غذای حیوانات رو یادمیگیره و داستانهای آموزنده دیگه| زیرنویس فارسیپخش ویدیو

در حوزه مربوط به کانال بازی و سرگرمی کودک موضوع بسیار مهم این است که والدین به دنبال کیفیت بالا و رعایت اخلاق در فلسفه کودک باشند. مهم است که کودک با تماشای یک بازی ویدیویی وارد چه سطحی از تفسیر و تحلیل می‌شود.

جمع بندی

در مبحث کانال بازی و سرگرمی کودک بر اصل کیفیت تاکید و مشخص شد که در انتخاب این غذای فکری برای کودکان باید وسواس و حساسیت داشته باشیم.  در فضای حوزه کودک یوتیوب، ویدیوهای توصیه شده شامل ویدیوهایی بر اساس سابقه تماشا و جستجوهای فرزندتان است. آنها از همه ویدیوهای قابل دسترسی در YouTube Kids گرفته شده و توسط الگوریتم بدون بررسی انسانی انتخاب شده اند. بنابراین احتمال ایجاد خطا هرگز صفر نیست.

آخرین پست های مجله HiBlog TV