فوت کوزه گری در مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک

فوت کوزه گری در مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک

شاید بیشتر از 3400 کانال و وبلاگ مخصوص بازی و سرگرمی حوزه کودک در فضای مجازی وجود داشته باشد. در این میان اگر قرار بر انتخاب موفقترین این کانال‌ها بر اساس و معیارهای بین المللی باشد اتفاقا بیش از 45 مورد در جدول باقی نخواهند ماند. به نظر شما معیار موفقیت یک کانال تلویزیونی یا شبکه بازی و سرگرمی با محوریت gaming و سرگرمی و Fun چیست؟

بهترین کانالهای بازی و سرگرمی کودکان را ببینید.

در این مقاله با شما از فوت کوزه گری در مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک خواهیم گفت و شما را با فرآیند تاسیس و اداره و ماندگاری یک بلاگ تصویری کودک آشنا خواهیم کرد.

ولاگری والدین و کودک

وقتی به اکثر کانال‌های حوزه سرگرمی و بازی کودک نگاه می‌کنیم، در قدم اول متوجه دو طبقه‌بندی مهم می‌شویم. موضوع اول موضوع والدین است. در واقع این والدین هستند که در گام اول محصول شما را انتخاب کرده و به فرزند خود معرفی می‌کنند.  ولاگرهایی که فقط به روحیه کودکان توجه دارند در همین جا مرتکب اولین اشتباه می‌شوند. بهتر است دستکم در یک یا دو سال ابتدایی معیارهای والدین برای انتخاب چنین کانال‌هایی را کاملاً جدی گرفته و رعایت کنیم. برای مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک باید به این موضوعات بها بدهیم.

چالش مکعب بادکنکی کریس و مامانپخش ویدیو

خیلی از والدین با توجه به شنیده‌ها و انتقال تجربه درست یا غلط بر این باور هستند که بهتر است فرزند آنها به سمت بازی‌های کامپیوتری یا فیلم‌ها و محصولات حوزه بازی و سرگرمی کودکان پیش نرود. با چنین پیش فرضی مشخص است که اولین شرط یا معیار انتخاب یک کانال پر از بازی و سرگرمی برای کودک، امنیت در این کانال است. تردید نداشته باشید که مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک در سراسر جهان به یک پدیده علمی و کاملا تاکتیکی تبدیل شده است.

اخلاق در بستر بازی‌های ویدیویی کودکان

موضوع اخلاق موضوع بسیار مهمی است که نه فقط در خاورمیانه بلکه صدها بار جدی‌تر از آن در اروپای غربی و آمریکای شمالی مد نظر والدین است. مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک یک هنر است و ولاگر در این عرصه یک هنرمند محسوب می‌شود که باید به یک انسان چند بعدی تبدیل شود. معمولا والدین بخش‌های مهمی از یک کانال یوتیوبی را تماشا می‌کنند و با دقت به دنبال کلمه یا نکته‌ای هستند که ممکن است برای فرزند آنها بدآموزی داشته بولاد

ولاد و نیکی جدید و طولانی

وظیفه یک ولاگر، در چنین شرایطی بسیار پیچیده و مهم است. هرچند چنین محصولاتی از طرف دولت و حاکمیت یک کشور هم چک می‌شود اما بهتر است با همه وجود به دغدغه والدین فکر کنیم. و اما دومین موضوع مربوط می‌شود به کودک. پس از گذشتن از گیت یا دروازه دغدغه مند والدین، اکنون نوبت به کودک می‌رسد. سختی کار در تولید چنین محصولاتی همین جا خودش را نشان می‌دهد چرا که یک ولاگر موظف است مادامی که دست به تولید محصول می‌زند نگران والدین و کودک باشد. برترین و مهم‌ترین کانال‌های تولید محصول در حوزه بازی و سرگرمی کودکان و فیلم‌های ویدیویی در بسترهای متفاوت و مختلف دقیقاً همان کانال‌هایی هستند که دو عامل والدین و کودک را مد نظر قرار می‌دهند.

آمار مهم یونیسف درباره دنیای کودکان

از نگاه یونیسف به عنوان یک منبع بین المللی در حوزه کودک، موفق‌ترین کانال‌های ویدیویی در یوتیوب و سایر بسترها، آنهایی بودند که توانسته‌اند ماهیت خود را در قلب کودک جا بدهند. این هرگز کار ساده و آسانی نیست. کودک باید احساس کند فردی که با او ارتباط برقرار کرده مانند خودش قلبی پاک و بی‌آلایش دارد و شور و شوق کودکی در آن موج می‌زند. روانشناسی کودک در این میان بسیار اهمیت دارد و بسیاری از بلاگرهای موفق در حوزه کودک و نوجوان مطالعه کتاب‌های معروف و کاربردی در حوزه روانشناسی کودک را از دست نمی‌دهند.

نقش مهم موسیقی در کانال‌های سرگرمی کودکان

ریتم تند و شاد در بسیاری از کانال‌های بازی و سرگرمی در حوزه کودک بسیار تاثیرگذار است اما رعایت آداب این ریتم شاد نیز یک هنر است که باید به آن مجهز شد. موسیقی عامل بسیار مهمی در موفقیت کانال‌های یوتیوبی در حوزه کودک است. این موسیقی گاهی فقط در پس زمینه قرار می‌گیرد و گاهی نقش اول را بازی می‌کند. موسیقی کودک بدون تردید می‌تواند یک برگ برنده برای ولاگر در حوزه بازی‌های سرگرم کننده باشد. از طرفی یک ولاگر در این میدان باید یک فرد مولف باشد. در واقع بهتر است این تولید کننده جدیدترین کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی را بررسی و ترجمه کند.

ولاد و نیکی - داستانهای آموزنده برای کودکان | یک ساعت ویدیوپخش ویدیو

برای مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک بهتر است به عنوان فرد تولید کننده هم به دغدغه کودکان بها بدهیم و هم به نگرانی‌های موجه والدین. کودک پسندترین کانال‌های مخصوص بازی و سرگرمی حوزه کودک در YouTube از نگاه مخاطبان این حوزه در نظرسنجی بین المللی یوتیوب به شرح زیر هستند:

• کانال ولاد و نیکی vlad-and-niki

• کانال‌های YouTube Kids برای گیمرها | Common Sense Media

• MGC Let's Play (سن 5 تا 7 سال)

• Hudson's Playground (سن 5 تا 10 سال)

• MarMar Land (سن 5 تا 10 سال)

• StacyPlays (سن 5 تا 10 سال)

• Stampy Longhead (سن 5 تا 10 سال)

• BBlocks (سن 8 تا 10 سال)

• EthanGamer (سن 8-10)

• Evbo (سن 8 تا 10 سال)

در فرآیند مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک باید به نکات زیر به عنوان جمع بندی این مقاله توجه ویژه داشته باشید:

1. موسیقی کودک بسیار اهمیت دارد

2. دغدغه والدین رعایت شود

3. روانشناسی کودک تاثیرگذار است

4. بهتر است سن کودک را در نظر بگیرید و والدین متوجه دقت نظر شما باشند

5. ریتم شاد و تند محصولات در مدیریت کانال‌های بازی و سرگرمی کودک اهمیت دارد.

آخرین پست های مجله HiBlog TV