آیا صنعت بازی ورزش هم محسوب می‌شود؟

آیا صنعت بازی ورزش هم محسوب می‌شود؟

صنعت بازی در سراسر جهان به یک فرآیند درآمدزا و بسیار سودآور تبدیل شده اما آنچه به تازگی آن را بر سر زبان‌ها انداخته، تبدیل شدن این صنعت به یک ورزش رسمی است.

به نظر شما بازی یا Gaming می‌تواند یک ورزش باشد؟ یک ورزش با تمام خصوصیات و ویژگی‌های سایر ورزش‌ها که در سلامتی فرد تاثیر جدی و مستقیم بگذارد! عده ای بر این باورند که وقتی فرمول یک ورزش است، بازی هم ورزش خواهد بود. صنعت بزرگ و بین المللی بازی Gaming احتمال دارد به زودی حتی در المپیک‌های رسمی به عنوان یک رشته مدال آور، تعریف شده و به رسمیت شناخته شود.

همه چیز درباره استریمینگ، درآمد گیم استریمرها چند هزار دلار است؟

در این مقاله با شما از اهمیت صعنت بازی Gaming و احتمال ورود آن به میدان‌های ورزشی خواهیم گفت.

از کانال سولسو solso دیدن کنید.

بازی به مثابه ورزش

در حقیقت، صنعت بازی‌های ویدیویی بخشهای سوم و چهارم صنعت سرگرمی است که در توسعه، بازاریابی، توزیع، کسب درآمد و بازخورد مصرف‌کنندگان از بازی‌های ویدیویی تخصص و اشتغالزایی دارد. این صنعت شامل ده‌ها رشته شغلی و هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم در سراسر جهان است.

صنعت بازی از زمان آغاز به کار خود راه درازی را پیموده است، با پیشرفت‌های جدید در فناوری، گرافیک و گیم‌پلی که منجر به ایجاد پایگاه و بازار بسیار پر رونقی برای طرفداران خود شده است. در سال 2023، صنعت بازی هیچ نشانه‌ای از کند شدن یا عقب نشینی را نشان نمی‌دهد. این صنعت با برخی از تحولات هیجان‌انگیز در افق خود اتفاقا راهی صعودی را در پیش خواهد گرفت.

بازی به مثابه ورزش

صنعت جهانی بازی سال به سال در حال رشد است، این صنعت روز به روز، درآمدهای بیشتری ایجاد کرده، افراد بیشتری را درگیر می‌کند، با تغییرات تکنولوژیک سازگار می‌شود و بازیگران بیشتری را به اکوسیستم جذب می‌کند. طبق آمار رسمی، پیش‌بینی می‌شود که درآمد بازار بازی‌های ویدیویی در سال 2023 به 385 میلیارد دلار برسد، با رشد سالانه 7.9 درصدی تا سال 2027.

آمار امیدوارکننده صنعت بازی

ارقام چشمگیر در آمار صنعت بازی تا حدی به دلیل نرخ تعامل بالایی است که بازی‌های ویدیویی امروزه دارند و برندها را قادر می‌سازد تا از طریق بازی به مخاطبان زیادی از هر نسلی دسترسی داشته باشد. 79 درصد از جمعیت آنلاین به هر طریقی با بازی‌ها درگیر هستند. این تعامل، در حالی که در تمام نسل‌ها قابل توجه است، به‌ویژه برای نسل آلفا (متولد 2010 به بعد) و نسل Z کاملا مشهود است. همه انواع تعاملات مربوط به بازی با هر نسل جوانی افزایش پیدا می‌کند.

نزدیک به 42 درصد از Gen Alpha با بازی‌ها در تمام ابعاد، از جمله بازی کردن، تماشا کردن و اشکال دیگر مانند اجتماعی شدن، پادکست‌ها و رویدادهای حضوری درگیر هستند. این سطح و وسعت تعامل در میان جوانان نشان می دهد که بازی در حال تبدیل شدن به چیزی بیش از یک سرگرمی است.

هرچه صنعت بازی بیشتر رشد کند، راه‌های بیشتری برای بازیکنان مختلف در اکوسیستم وجود دارد تا درآمد خود را از آن سطح به بعد، افزایش دهند. تراکنش‌های خرد، اشتراک محتوا، تبلیغات، ورزش الکترونیکی، صدور مجوز و اعتبار بانکی بخشی از سودآوری این صنعت بزرگ است.

حتی بازی‌های رایگان هم اکنون درآمد هنگفتی به همراه دارند. به عنوان مثال، Fortnite در سال 2021 برای Epic Games به عنوان یک بازی رایگان درآمد 5.8 میلیارد دلاری کسب کرد. در واقع، بازی‌های موبایل یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی بازار هستند، همانطور که در گزارش‌های Newzoo آمده است، نشان می‌دهد تا سال 2023 بیش از 200 میلیارد دلار برای خریدهای بازی‌های داخلی گوشی همراه هزینه خواهد شد.

از طرفی نسبتا قطعی به نظر می‌رسد اگر بگوییم صنعت بازی‌های ورزشی الکترونیکی تا سال 2023 به 2.2 میلیارد دلار خواهد رسید. جالب است بدانید که کمیته بین المللی المپیک (IOC) در حال سازماندهی سری مسابقات المپیک الکترونیکی در سنگاپور در ماه ژوئن است.

بازی‌های بلاک‌چین

یکی از روندهای کاملاً جدید بازی که هنوز در اولین قدم های خود است، بازی های بلاک چین است. این یک مفهوم جدید به نام «بازی برای کسب درآمد» است. هدف بسیار ساده است: بازی و کسب درآمد، به طور دقیق‌تر، ارزهای دیجیتال و توکن های غیر قابل تعویض یا همان NFT .

داده‌های گزارش DappRadar نشان می‌دهد که بازی‌های کریپتو اکنون تقریباً نیمی (49 درصد) از فعالیت‌های زنجیره‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. بازی قطعاً رشد ثابت خود را در سال 2023 حفظ خواهد کرد و ما شاهد پیشرفت آن همراه با فناوری خواهیم بود.

بازی های بلاکچین

آیا انجام بازی های ویدئویی یک ورزش است؟

برادی دانبک 12 ساله هر روز حدود یک ساعت را صرف ورزش مورد علاقه خود می کند. او گلزنی را با هم تیمی ها تمرین می کند. تیم بردی آنقدر خوب است که در فینال آمریکای شمالی سال گذشته چهارم شد. اما آنها در یک زمین فوتبال یا در یک پیست هاکی رقابت نمی‌کردند. آنها پشت رایانه‌های خود بودند و Rocket League را بازی می‌کردند - یک بازی ویدیویی که ترکیبی از مسابقات اتومبیل رانی و فوتبال است.

مسابقاتی که شامل بازی‌های ویدیویی مانند Rocket League می‌شوند.Esports در واقع مخفف ورزش الکترونیک است و اکنون در حال وارد شدن به فهرست بازی‌های شبیه به ورزش است. در سراسر جهان، بیش از 500 میلیون نفر در سال گذشته رویدادهای ورزشی را تماشا کردند. بنابراین افراد بیشتری شروع به در نظر گرفتن بازی های ویدیویی به مثابه یک ورزش کرده‌اند.

با این حال، بسیاری از مردم می گویند که حتی اگر ورزش های الکترونیکی نیاز به مهارت دارند، گیمرها را نباید ورزشکار نامید.

علاقه مندان به ورزش‌های اصولی و قدیمی بر این باورند که گیمرها و ورزشکاران در ورزش های سنتی به بسیاری از مهارت های مشابه نیاز دارند. این مهارت‌ها شامل سطوح بالای تمرکز و توانایی عملکرد خوب تحت فشار می‌شود.

انجمن ملی ورزشی دانشگاهی (NCAA) بر ورزش های اصلی کالج نظارت می کند. این انجمن به هیچ عنوان ورزش‌های الکترونیکی را به عنوان نوعی ورزش به رسمیت نمی‌شناسد.

جاستین سیمپائو یک گیمر قدیمی و با سابقه است. او در یک شرکت بازی های ویدیویی در کانادا کار می کند. سیمپائو می‌گوید ورزش‌های الکترونیکی در رده خودشان واقعا یک ورزش هستند. یک شطرنج باز چه می‌کند که یک گیمر حرفه‌ای انجام نمی‌دهد؟ اگر شطرنج یک ورزش است، چرا بازی‌های مهم و پر از هیجان و فکر، ورزش محسوب نمی‌شوند؟

مرجع کامل ویدیو استریمر ایران را ببینید.

سخن پایانی

صنعت بازی در سراسر جهان به یک صنعت پیشرو تبدیل شده و هر روز راه تازه و روشنی برای درآمدزایی بیشتر و ایجاد شوق و ذوق و هیجان بیشتر برای هواداران خود شکل می‌دهد. کشور ایران گیمرهای بزرگی دارد که اگر میدان رقابت را به درستی انتخاب کنند و امکانات اساسی داشته باشند، بدون شک در درآمدزایی نجومی این صنعت نقش جدی و موثری خواهند داشت.

آخرین پست های مجله HiBlog TV