کانال بازی کودکان در یوتیوب حوزه STEM

کانال بازی کودکان در یوتیوب حوزه STEM

قسمت مهمی از دامنه کانال بازی کودکان در حوزه STEM در HiBlog های بلاگ، برای والدین در دسترس است. در این مقاله با شما از ماهیت STEM و معیار انتخاب این کانال‌های مربوط به بازی‌های ویدیویی خواهیم گفت. از طرفی تلاش می‌کنیم شما را با چند کانال مخصوص کودکان در دامنه STEM آشنا کنیم.

آیا کانالهای اینترنتی بازی و سرگرمی کودک مورد اعتماد هستند؟

بازی و سرگرمی STEM چیست؟

اصطلاح STEM مخفف چهار حوزه بسیار مهم در حوزه تولید محتوای ویژه کودکان یعنی (science, technology, engineering, and math) است. STEM در واقع مربوط می‌شود به علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات.

والدین آینده نگر در صورتی که در فرزند خود استعدادی در حوزه ریاضی یا مهندسی مشاهده کنند، معمولا به دنبال کانال‌هایی هستند که چنین مواردی را به کودک آموزش داده و در آشنایی بیشتر کودک با این 4 حوزه مهم موثر باشند.

بهترین راه برای برانگیختن علاقه کودکان به حوزه «علم، فناوری و تکنولوژی، مهندسی و ریاضی» یا همان STEM این است که به کنجکاوی ذاتی آنها به بدهید. از این که کودک کم سن و سال شما به کدنویسی و برنامه نویسی در علوم کامپیوتری علاقه دارد، هرگز دچار شگفتی نشوید. نسل جدید از همان سنین پایین، وارد هزاره سوم شده است.

به طور کلی برنامه‌های حوزه STEM مخصوص کودکان برای سنین 5 تا 10 سال است اما گاهی کودک شما در سن کمتر از 5 سالگی نیز به چنین کانال‌هایی علاقه مند می‌شود.

کانال بازی و سرگرمی کودک Earth to Luna

اگر کودک شما به نجوم و ماجرای گرد بودن زمین و ماه و ستارگان علاقه دارد، این کانال یکی از بهترین کانال‌های بازی‌های ویدیویی، نمایش‌های ناب و آموزشی مخصوص کودکان و سرگرمی است. کانال Earth to Luna یا از زمین تا ماه، در چند ماه گذشته بیش از نیم میلیون دنبال کننده را به خود اختصاص داده و بیشترین والدینی که از این کانال استقبال کرده‌اند به پدر و مادرهای کانادایی، اهالی اسکاندیناوی و دو کشور ژاپن و کره جنوبی مربوط می‌شود.

کانال Earth to Luna

جهان پر از شگفتی و سؤال است و لونا که هم کارکتر این حوزه محتوایی است و هم کنایه ای از نام ماه دارد، عاشق علم بوده و مصمم است که پاسخ ها را بیابد! به لونا، برادر کوچکش مشتری (نام سیاره) و حیوان خانگی آنها کلاید در ماجراجویی های علمی بسیار سرگرم کننده بپیوندید. این ویدیوها از یادگیری چگونگی تبدیل آب به باران گرفته تا نحوه رشد گیاهان بدون دانه، الهام بخش بچه ها برای کشف چگونگی کارکرد جهان و گستره بزرگ کهکشان است. این کانال بازی کودکان در حوزه STEM مخصوص سنین 5 تا 7 سال است.

تلویزیون N*Gen آفریقا

یکی از کانال‌های مهم درباره مکانیک و عملکرد خودرو و هواپیما و غیره، یک مجموعه تولید شده در آفریقا است. والدین اروپایی اینچنین کانال‌هایی را انتخاب می‌کنند تا کودک آنها، ضمن آشنایی فرزندشان با مفاهیم مکانیک و موتور و غیره با انسان‌های دیگر در قاره‌های دیگر هم آشنا شود. این کانال بازی کودکان در حوزه STEM برای کودکان از سن 5 تا 7 سال تهیه و در نظر گرفته شده است.

«ان جین» که بیان کننده کلمه انگلیسی موتور استف همه چیز در مورد یادگیری مکانیک را مد نظر قرار داده است. البته این کانال فقط مخصوص فیزیک و نجوم و مکانیک نیست. ویدئوهای مبتنی بر موضوع کانال توسط معلمانی در سراسر آفریقا ایجاد شده است که دروس کوچکی را در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله منظومه شمسی، گرانش و حتی دستگاه گوارش انسان طراحی می‌کند. به‌علاوه، هر ویدیو تمرین ذهن‌آگاهی و یک برنامه روتین آمادگی جسمانی/رقص برای بلند کردن و ایستادن و حرکت بچه‌ها ارائه می‌دهد.

کانال سوپر سما

از مشهورترین کانال بازی کودکان در حوزه STEM می‌توان به شخصیت سما اشاره کرد. سما به عنوان یک دختر کوچک، تبدیل به یک هیرو یا ابرقهرمان شده و اطلاعات مفیدی را به زبان انگلیسی به کودکان مخاطب این کانال منتقل می‌کند. این شبکه شامل بازی‌های ویدیویی و سرگرمی، برای سنین 5 تا 7 سال مناسب است.

سما و برادر دوقلویش، MB را در ماموریت محافظت از شهر آفریقایی خود Dunia دنبال کنید. Sema دوست دارد همه چیزهای STEAM را کاوش کند (این راز مهم نهفته در STEM است که "هنر" را برای اندازه گیری خوب به کار می‌گیرد) و اهمیت قاطعیت، خلاقیت و حل مسئله را می‌داند. این مجموعه بچه‌ها را تشویق می‌کند که برای تغییر جهان احساس قدرت کنند و خالقان فوق‌العاده و «تکنولوژی آفرین» باشند.

کانال مدی موت

از دیگر رفرنس‌های بسیار خوب برای تقویت زبان انگلیسی کودکان به ویژه در سن 5 تا 7 سال، شبکه بازی و سرگرمی و اطلاعات حوزه STEM به نام مدی موت است.

کانال بازی کودکان در حوزه STEM تحت عنوان Maddie Moate اکنون در دل بسیاری از خانه‌های اروپای غربی و آمریکای شمالی جا باز کرده است. مدی موت در حالی که سوال می پرسد و به دنبال پاسخ می رود، بچه‌های کنجکاو را به تفکر و مباحثه درباره روش های حل مساله دعوت می‌کند. فرقی نمی‌کند در مورد نحوه پرینت سه بعدی با زباله‌های بازیافتی، برداشت عسل یا حتی ساختن کاغذ از مدفوع فیل فکر کنید، مدی شما را پوشش می‌دهد. این کانال ویدیویی برای اکتشاف STEM به بچه‌ها امکان می‌دهد تا به صورت عملی در موضوعاتی که حیوانات، گیاهان، سفر و فناوری را در بر می‌گیرد، عمیقاً غواصی کنند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با حوزه بازی و سرگرمی کودکان در دامنه STEM آشنا کنیم. کانال بازی کودکان در حوزه STEM بسیار متنوع و جذاب است. کودکان با تماشای این کانال‌های بازی و سرگرمی نکات بسیار زیادی یاد می‌گیرند.

آخرین پست های مجله HiBlog TV