موفقیت یک شبه اتفاق نمیفته!اثر مرکب تنها راه نجاته!

موفقیت یک شبه اتفاق نمیفته

فرایند موفقیت در کار و زندگی چیست؟

زمان آن رسیده که در بین حجم زیادی از تبلیغات و سخنان و جملات انگیزشی موفقیت این نکته رو درک کنیم که موفقیت یک شبه اتفاق نمیفته. فرمول جادویی یا راه حلی سریع برای رسیدن به موفقیت در زندگی وجود نداره. با یه کرم، بیست سال پوستتون جوانتر نمیشه، با خوردن یه قرص چند کیلو لاغر نمیشیم، با خوردن یکبار قرص عشق رابطه‌هایتان درمان نمیشه.

رابطه انگیزه با موفقیت در کار و زندگی 

موفقیت، شهرت، اعتماد بنفس، رابطه خوب، سلامتی و همه ‌موارد خوب دیگر را نمیشه به شکل یک بسته درآورد که از فروشگاه بتونید بخرید و یکباراستفاده‌ کنید و انجام بشه. هرگز اینطور نیست.

امروزه ما تو حجم زیادی از ادعاها، تبلیغات انگیزشی و هیجان‌انگیز که با سرعت زیاد در زمان کم میشه پولدار شد، میشه لاغرشد، میشه جوانترشد و...گیرکردیم و احساسات ما در بین این تبلیغات تکراری جریحه دار شده، در واقع ما تصور ساده اما عمیق خودمان را از رسیدن به موفقیت از دست دادیم.

تو این مقاله میخوام به شما کمک کنم تا از این آشفتگی خاطر بیرون بیاید و بر اصول اصلی تمرکز کنید و راز موفقیت در زندگی رو بهتون بگم. همچنین میتونید این اصول رو بسرعت تو زندگی خودتون بکار بگیرید و نتایج عالی و فوق‌العاده بگیرید.

به کمک سیستم اثر مرکب یاد می‌گیرید چطور زندگیتون رو دگرگون‌کنید.

حتما این جمله رو شنیدید که هر چیزی که از ذهنتان میگذرد را می‌توانید به دست آورید، درسته؟ به قول الهی قمشه‌ای که میگه: یه گوسفند هیچوقت آرزو نمیکنه که استاد دانشگاه هاروارد بشه، چون در توانش نیست پس آرزوشم نمیتونه بکنه!

خب، بله اما باید راه آن را بلد باشید. اثرمرکب یه دستورالعمل اجرایی هست که به شما آموزش می دهد چگونه سیستم زندگیتان را کنترل کنید. وقتی این کار را بدرستی یاد گرفتید هیچ چیزی در دنیا وجود نداردکه نتوانید آن را بدست آورید.

هشدار! به دست آوردن موفقیت کار دشواری است، دشواری آن زحمت و تلاش و استمرار در آن است. تو مسیرخستگی، ناامیدی وکسلی هم به سراغتان می آید. ثروتمند شدن، معروف و مشهور شدن در رشته خودتون هم فرایندی آرام و دشوار است. اشتباه برداشت نکنید، با انجام دادن این مراحل در زندگیتان سریعا به نتیجه خواهید رسید، اما اگر از نظم و استمرار و تعهد به انجام آن بیزار باشید به نتیجه نهایی نمی رسید. اگر فکر میکنید تعهد ندارید همین الان تلویزیون رو روشن کنید یه بالشت بزارید روی کاناپه دراز بکشید و همان تبلیغاتی که وعده های موفقیت یک شبه رو میدن گوش کنید و تو رویاها بمونید.

خلاصه‌ی مطلب اینه که تمام اون ‌چیزی که نیاز دارید موفق شدن هست. نیاز نیست چیز بیشتری یاد بگیرید، اگر فقط نیاز به داشتن اطلاعات زیاد کافی بود هرکسی با داشتن اینترنت پر سرعت الان در عمارت بزرگ و پر از رفاه و آسایش زندگی می کرد.

Image

اهمیت داشتن اطلاعات در رسیدن به موفقیت

شما به این اندازه به اطلاعات نیاز دارید که چه برنامه عملی برای خودتون طراحی کنید و عادت‌های رفتاری جدید ایجاد کنید تا شما را از ناکامی به سمت موفقیت سوق دهد. به همین سادگی.

تو این مقاله برنامه عملی پر از جزییات را بدست می آورید، برنامه‌ای که انتظارات شما را متحول میکند و فرضیات گذشته‌ی شما را از ذهنتان پاک‌ می کند، کنجکاوی شما را برمی انگیزد و ارزش و اشتیاق را به زندگیتان برمیگرداند.

پس بیاید شروع کنیم!

قبل از هر چیزی باید یکسری نکات رو در نظر بگیریم و حواسمون بهش باشد.

این ضرب المثل رو‌حتما شنیدید:

رهرو آن نیست که گه تند وگهی خسته رود

رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

یا داستان خرگوش و لاک‌پشت رو حتما شنیده اید

اینها مصداق انجام رفتارها و عادت‌های مستمری هست که به موفقیت ختم میشه. و نشان‌ می‌دهد که مصمم بودن کلید موفقیت است.

بنیامین بی ای یکی از جوانان موفق ایرانی است که با همین متد به یکی از بهترین ولاگرهای خودرو در ایران و دنیا تبدیل شده است.

بزرگترین چالش مردم برای رسیدن به موفقیت همین نکته هست که اکثر مردم نمیدونن که چطور ثابت قدم و مصمم بودن خودشون رو درکارها حفظ کنن.

فرقی نمیکند که چقدر باهوش باشید یا اصلا باهوش نباشید، وقتی با پشتکار زیاد بطور مداوم کارکنید می‌توانید نبود تجربه، مهارت، هوش وتوانایی‌های ذاتی‌تان را جبران ‌کنید.

آیا در دریبل کردن با دست چپ خوب نیستید؟ دست راست خود را ببندید و پشت کمرتان بگیرید وسه بار در روز دریبل با دست چپ را انجام دهید.

آدمی باشید که بتوانید به راحتی« نه » بگویید. همیشه که نباید همرنگ‌ جماعت باشید. انسان عادی باشید اما خارق‌العاده و خاص باشید.

اثر مرکب چطور ما را به موفقیت می‌رساند؟

اثر مرکب «راز پشت پرده» موفقیت را به همگان نشان می دهد. اگر شما جزو اکثریت مردم هستید، اثر مرکب را باور نخواهید کرد. اکثر مردم‌ گول جامعه را خورده‌اند، گول تبلیغات بازار که ما مشکل داریم. درجامعه به ما قبولاندن که پایان‌های خوش فقط مربوط به داستان و رمان است. در حقیقت ما دیدگاه‌های خوب، ارزشهای قدیمی و تعهد نسبت به کار را از دست داده ایم.

دارن هاردی در کتاب اثر مرکب این مفهوم رو اینطور تعریف میکنه: " اثر مرکب انجام ‌مستمر و مداوم کارهای ساده است". اثرمرکب اصول دروکردن جایزه‌های بزرگ از بین انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه است.

تغییرات همیشه دراثرمرکب نامحسوس و دقیق هستند. تغییرات کوچک در زندگی باعث تغییرات جزیی و همیشگی می‌شوند، نه پیروزی بزرگ ‌و نتیجه‌ای آشکار.

اکثریت مردم بخاطر سادگی اثرمرکب دچار اشتباه می شوند. به عنوان ‌مثال آنها بعد از هشت روز دویدن و با وجود داشتن اضافه وزن، باز هم ورزش کردن را رها می‌کنند. یا اینکه بعد از شش ماه تمرین کردن پیانو، از این ‌کار دست می کشند، چون قطعه های کمی را می‌توانند بنوازند.

چیزی که اکثریت مردم متوجه نمی‌شوند این است که همین گام‌های کوچک، بی‌اهمیت و پیش پا افتاده وقتی بصورت مداوم و همیشگی اتفاق بیفتند، باعث تغییرات بنیادی می‌شوند.یک تغییر کوچک و جزیی تاثیرات شگرفی را بدنبال دارد و باعث اثر موجی ناخواسته و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

چالش برانگیزترین جنبه اثرمرکب این است که ما باید برای مدتی بدون اینکه نتیجه کار رو مشاهده‌ کنیم بصورت مداوم و با پشتکار به ‌کار کردن برای رسیدن به خواسته‌هایمان ادامه دهیم.

وقتی چگونگی کارکردن با اثرمرکب را یاد بگیرید دیگر راه‌های سریع را دنبال نمی کنید، خودتونو ‌گول نمی زنید، وقتی یه فرد موفق یا یه ورزشکار معروف دیدید هزاران ساعت تمرین و سختی که داشتن رو نادیده نمی‌گیرید.

اثرمرکب همیشه تاثیرگذار است. می‌توانید انتخابش کنید تا تاثیرش را مشاهده ‌کنید، یا آن را نادیده بگیرید و اثرات منفی را در زندگی تجربه کنید. فرقی نمی‌کند الان کجا هستید، از همین امروز شروع کنید و تصمیم بگیرید تغییرات ساده و مثبت را در زندگیتان ایجاد کنید و به اثرمرکب اجازه دهید ت اشمارا به جایی که دلتان می خواهد برساند.

تمرین عملی اثر مرکب

تمرین عملی اثر مرکب

چند مورد از عذر و بهانه‌هایی که بیشتر از همه در زندگی می آورید و بوسیله آن خود را توجیه می‌کنید یادداشت کنید. بطور مثال؛ به اندازه کافی باهوش نیستم، تحصیلات کافی ندارم، تجربه ای ندارم و...

سپس تصمیم بگیرید با سخت‌کوشی، پیشرفت شخصی این عذر و بهانه‌ها را جبران ‌کنید و با زندگی قبلی خود رقابت کنید.

گامهای کوچک و بی‌اهمیت خود را هر روز انجام دهید و یادداشت کنید تا زندگیتان را به سمت مسیری جدید و مثبت تغییر دهید.

گام‌ها وکارهای جزیی و کوچک و بی‌اهمیتی که شما را از رسیدن به نتایج خوب باز می‌دارد، یادداشت و آن را ترک‌ کنید.

مهارت‌ها و نکاتی که درگذشته شما را به موفقیت رسانده است لیست کنید. و بررسی کنید این مهارت‌ها چه زمانی باعث پیشرفت شده و چه زمانی باعث شده خود را گم کنید و شکست بخورید.

موفقیت، با انجام ‌کارهای معمولی، غیرهیجانی، ساده اما مداوم درطول زمان به دست می آید. همچنین نتایج‌ مهم و رسیدن به رویاهایتان با به کارگیری اثر مرکب در زندگیتان رنگ ‌حقیقت می گیرند. اگر از اصول و قواعد اثرمرکب استفاده کنید درآخر، پایان خوشی را برای خودتان رقم‌ می‌زنید.

در ادامه یاد می‌گیرید ‌چگونه باید زندگیتان را کنترل کنید و روی آن ‌متمرکز بمانید. هر پیروزی یا شکست و ناکامی با همین موضوع کنترل کردن شروع می‌شود. و هر اتفاقی که در زندگی شما میفتد بخاطر همین رویداد هست.

نقش انتخاب‌ها در موفقیت و ارتباط با اثر مرکب

همه ما به طور یکسان و مشابهی به این دنیا پا میگذاریم. برهنه، ترسیده و بی سواد. بعد از این انتخاب بزرگ، زندگی با مجموعه انتخاب هایی ک خودمان کرده ایم تمام میشود. هرچیزی که در زندگی ما وجود دارد بخاطر انتخاب‌هاییست که داشته ایم انتخاب ها ریشه های نتایج هستن. هر انتخاب با یک رفتار در طول زمان درست می شود و بعد از مدتی تبدیل به عادت میشود. اما انتخاب های ضعیف و نادرست شما را به عقب میکشاند و مجبورتان میکند که بعد ها انتخاب های سخت تری را پیش رو داشته باشید وقتی حق انتخابی نداشته باشید یک دریافت کننده بی اراده هستین که هر چیزی را به خودش اجازه میدهد در مسیر زندگیتان قرار بگیرد.

نقش انتخابهای زندگی در موفقیت

شما انتخاب می کنید و این انتخاب ها مسیر زندگی شما را می سازند هر تصمیمی که می گیرید فرقی نمی کند که تا چه اندازه بی اهمیت و جزیی باشد، مسیر زندگی شما را عوض می کند. اینکه به دانشگاه بروید یا نروید، با چه کسی ازدواج کنید، قبل از رانندگی نوشیدنی الکی بخورید یا نخورید، غیبت ها و حرف های پشت سرتان برایتان مهم باشد یا نباشد، تماس های تلفنی مهم در روز را جواب دهید یا برای روز دیگری بگذارید، به شخصی بگویید دوستت دارم یا نگویید، همه و همه در تغییر مسیر زندگی شما و اثرمرکب موثر هستند.

این مقاله درباره ی این است که چگونه نسبت به انتخاب‌هایمان اگاهی پیدا کنیم. این موضوع پیچیده به نظر میرسد اما بعد ها بخاطر سادگی آن هیجان زده خواهید شد.با این کار دیگر 99 درصد انتخاب های ما از سر ناآگاهی نخواهد بود.

تمرین درحال حاضر چه کارهایی را با اگاهی کامل نسبت به آن و هر روز انجام می دهید. بزرگترین مشکل و چالش زندگی شما این نیست که ناخواسته تصمیم اشتباهی گرفته اید. نگران نباشید، حل کردن این مشکل بسیار ساده است. بزرگ ترین اشتباه شما این است که با انتخاب هایی که از درست بودن آن ها اگاه نبودید در رویاهایتان سیر کردید.

انسان از اتفاقات و موارد کوچک زندگی گزیده میشود به عنوان مثال: کمدین معروفی که بخاطر شوخی کردن درباره تبعیض نژادی به یاوه گویی متهم می شود، تنیس باز خانمی که برخلاف شخصیتش و بخاطر اظهار نظر علیه مقامات رسمی تحدید میشود. پس انتخاب های ضعیت نقش بزرگی را در زندگی ما دارند. همین مسایل کوچک شما را از مسیر موفقیت خارج میکند. چه مسایل بزرگ باشد چه رفتارهای بی اهمیت که جلوه‌ی تغییرات مثبت را در زندگیمان دارند، هر دو می‌توانند کاملا روال زندگی را بهم بریزند، چون به عواقب آن‌ها فکر نمیکند. وقتی غرق روزمرگی‌ها و مشکلات میشوید به مسایل ریز توجهی نشان نمیدهید اما اثر مرکب درحال کار کردن است. درچنین موقعیت هایی علیه شما کار میکند چون شما اصطلاحا در خیالتان سیر میکنید. به عنوان مثال خودتان را در شرایطی میبینید که دو ساعت از وقت با ارزشتان را بر روی گوشی یا برنامه تلویزیونی گذاشته اید در حالی که باید خودتان را برای یک قرار ملاقات مهم اماده میکردید و بی دلیل و ناخودآگاه به یکی از اعضا خانوادتان دروغ میگویید. اگر راستش را هم میگفتید اتفاقی نمی افتاد. موضوع چیست؟؟

جواب ساده است شما به خودتان اجازه داده اید که بدون فکر کردن تصمیم بگیرید. تازمانی که به طور ناخوداگاه تصمیم بگیرید، نمیتوانید چیزی را تغییر دهید و عادت های موثر و مثبت را جایگزین عادت ها و رفتارهای بد کنید.

الان زمان آن رسیده که ازخواب بیدارشوید و تصمیم ها و انتخاب های قدرتمندانه داشته باشید.

آخرین پست های مجله HiBlog TV